Toinen elämä -
Kehon & mielen paja

”Meillä kaikilla on kaksi elämää. Toinen elämä alkaa siitä, kun ymmärrämme, että meillä on vain tämä yksi elämä.”

Hidasta elämää Instagram 17.4.2019

Everyone is the architect of their own happiness. Jokainen on oman onnensa arkkitehti
joseph pilates anne suomi toinen elama
Joseph Pilates
Pilates metodin kehittäjä

Ohjaan pilates, kehonhuolto ja mindfulness tunteja pääkaupunkiseudulla.

Pilatesharjoittelun avulla saat voimakkaan ja joustavan kehon. Pilates auttaa tunnistamaan kehon virheellisen toiminnan ja muuttamaan sen oikeaksi. Hartiat pysyvät alhaalla ja pääkipu poissa. Selän luonnollinen S-kaari löytyy ja pääset eroon selkäkivuista.

Mindfulness harjoittelu auttaa sinua tuomaan huomion tähän hetkeen ilman arvostelua. Pään sisäinen puhe koskien mennyttä tai tulevaa laantuu. Vuorovaikutus paranee, kun pystyt kuuntelemaan keskustelukumppania keskittyneesti. Myötätunto itseä ja muita kohtaan kasvaa. Innovatiivisuus paranee, kun pystyt katsomaan asioita aloittelijan mielentilalla, uusin silmin, laatikon ulkopuolelta. Stressinhallinta paranee.

Kehonhuoltotunnilla huollat niin lihaksia kuin niveliä erilaisin venyttelyin ja mobilisoivin liikkein.

Fyysistä ja henkistä hyvinvointia ei saavuta toiveajattelulla. Molemmat vaativat henkilökohtaista sitoutumista niiden kehittämiseen ja ylläpitämiseen.

Miksi Toinen Elämä?

Ollessani toimistotyössä puhuin aina siitä, kuinka minulla on toimistoajan jälkeen ”toinen elämä”, joka ensi alkuun tarkoitti pilatestuntien ohjausta. Myöhemmin mindfulness tuli mukaan toiseen elämääni.

Koen saaneeni toisen elämän pilateksen ja mindfulnessin avulla. Hartiasärkyjä ei ole. Nukun paremmin. Sekä kehoni että mieleni voivat hyvin.

Ryhdyin pilatesohjaajaksi koska (ehkä vähän itsekkäästikin) halusin jakaa muille samaa hyvää oloa, mitä itse sain pilatestunnilta.

Toivon, että tunneilleni osallistuvat, oli se sitten pilates tai mindfulness tunti, saisivat myös toisenlaisen elämän, joka olisi kivuttomampi ja rennompi. Sen vuoksi Toinen Elämä – kehon & mielen paja.

REFERENSSIT

”Minun mielestäni olet erittäin hyvä ohjaaja ja on ollut helppo seurata ohjeitasi tuntien aikana. Olet erittäin selkeä ja rauhallinen. Puhut sopivan paljon, mutta et liikaa. Ääni kuului aina hyvin ja ohjausta oli miellyttävä kuunnella. Ohjauskieli oli selkeää ja ohjeita oli helppo seurata. Myös harjoitusten lopussa käyttämäsi gongin ääni oli todella miellyttävä. Mindfulness-tunti on ollut todella hyödyllinen ja rauhoittava kokemus viikoittain lokakuusta lähtien.”
Ritva
”Olet Anne erinomaisen hyvä ohjaaja. Rento ja kuitenkin pidät langat hyvin käsissä. Olet tässäkin työssä rauhallinen ja levollinen. Sanasi ovat hyvin kannustavia ja sallivia. Pidin todella tästä rupeamasta jossa sain olla mukana."
Nina Stenberg
"Pidin sun tavastasi ohjata. Ohjasit rauhallisesti, luontevasti ja selkeästi. Sinussa henkilönä ja välittämässäsi viestissä ei ole ristiriitaa ja se osaltaan auttaa osallistujaa keskittymään ja rauhoittamaan mielensä.”
Anneli